Crazy Dream'Z

Alla inlägg under februari 2017

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år. 

Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung. 

Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntningar efter som hon har dåligt med päls och lite små runt. Men vi fick

1:a, HP, BIR men oplacerad i gruppen. 

Men är jätte nöjd med bedömningen


 

Börja tycka det är riktigt kul med utställningar nu när jag börja lära mig trimma själv. Har även bestämt mig för att träna mer att ställa för vill ställa själv. 


Dom utställningarna som är bokade nu är 

Forshaga 16 april (SSRK)
Sunne 18 juli (SSRK)

Ransäter 30 Juli (SKK)


Men det kommer även bli 

Leksand 10 juni (SKK)

Rättvik 12 nov (SSRK)


Efter som det blir några utställningar i år har jag kosta på mig en burvagn. Är super nöjd med den. Den har står ouppackad i flera månader nu men fick komma fram till utställningen i Malung. Stor och tung men får mycket på den. Köpte den större modellen efter som jag vill i framtiden få plats med större bur. Är köpt på 

http://www.4dogs.se/

Det är storlek large 

96x50x30 cm

 

 

Så kul nu för nu kan jag mer om att trimma också men vill gå kurs i år eller nästa år och lära mig mer.
Har lärt mig själv nu genom filmer och bilder. Så här såg det ut sist jag skulle ställa ut i Malung

 

 

Hitta en bra film om att trimma och trimmade Fixa samtidigt som jag kollade på filmen och gjorde som dom gjorde. Jag lär mig bäst av att kolla på film. 


Håller även på att göra om trimhörnan men det är svårt när den är ca 1m*1m. Men trivs lite bättre nu ska ändra några små saker till i sommar. 

Istället för att ha verktygen i en trimväska eller låda när jag är hemma så ordna jag så man kan hänga upp dom och lätta att använda. Just nu får dom samsas med rosetterna men dom ska få egen kompostgaller senare.



Nu är det äntligen ute på hunddata   

 

Har hitta den BÄSTA boken om Nose work som jag håller på att läsa nu

 

Nosework : Allt du behöver veta

av Helena Lindhe, Britt Nylund

Vill du jobba med din hund inom nose work kan jag verkligen rekommendera denna. Nu ska vi träna mycket mer och hoppas tävla lite i år. 


På tal om träning så tycker jag det är jobbigt när det ringer på dörren och Fixa springer fram och skäller och hoppar. Men lästa för några år sen i en bok hur man träna bort det med en matta. Man skulle få hunden att sätta sig på mattan och sen när husse eller matte säger till får dom träffa dom som kommer in. Tänkte jag skulle testa det är så köpte en billig matta på rusta sist vi var dit. 
 

En liten röd dörrmatta för 15 kr blev det. Börja träna en dag för att testa. Någon dag senare var jag inne i köket och Fixa försvann hitta henna ut i hallen   

 

Samma sak igår när sambon skulle gå ut på kvällen och han hade ytterdörren öppen då satte hon säg på mattan och bara titta på oss. Tron hon ville träna   . Ska fortsätta träna detta och se vad vi kan få till.


I slutet av året kommer det en överraskning men avslöjar inget innan allt är klart.   Men är så glad över det. 


SER VERKLIGEN FRAM I MOT 2017 OCH 2018

 
 
//Anna och Fixa

    



Tidigare månad - Senare månad

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards