Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Rallylydnad

Av Anna Tåli Halvarsson - 21 april 2016 10:46

Just nu blir det satsning på rallylydnad för oss. Tänkte köra tävlingslydnad men rallylydnad verkar roligare så tar det nu. Gick kurs med förra cockern Saga men blev inge mer än kurs då. 


Har även boka in ett BPH på Fixa 1 augusti eller 4 september. 

Nu är körkortet inbokad till den 5/9 blev intensivkurs. Börja för 2 år sen och körde hos dom men det händes inte bra. Men nu känns allt mycket bättre och har mer vilja denna gången. Blir jag stressad och inte mår bra låser sig allt för mig och lika bra att ta en paus. Förra året fick jag hem Fixa och ville inte lämna henne ensam när hon var valp så vänta tills nu med körkortet. Så nästa år blir det full satsning på hundar och träning när jag kan åka som jag vill själv. 


Får jag till körkortet och har det i början av oktober blir och jag känner mig och Fixa är redå blir det anmälan till falun på rallylydnadstävling 2 oktober. Kommer även då bli anmälan till cockerklubbens club show i Västerås 1 oktober. Får se vilken form Fixa är i och om man har någon bil att låna. Får låna bil tills man har råd med egen bil. 


Men hoppas få igång firman min så fort jag kan så jag får in en lön resten av året. Börjar sommarjobba 9 maj nu på CCM/Reebok lager här i Malung. Brukar jobba där varje sommar några månader. Men hoppas det är sista årtet och man får igång sin egna firma med 2-3 webbutiker. 


     

Fixa på Brukshundsklubben igår när vi var dit och träna lite. 

Är mest ute och socialtränar och kontakt övningar med störning av andra hundar. 


//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards