Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Dag 1 med lydnad

Av Anna Tåli Halvarsson - 1 mars 2016 21:18

Har varit lat när det gäller träna Fixa. Sitt, ligg och stå kan vi men inte så mycket mer. Inligt mig ouppfostard   


Men nu har jag satt ett JÄTTE stort mål för oss att se fram i mot. Blir det lydnadstävling i Malung i december ska vi vara med och köra våran första tävling   


Så nu är det hårdträning som gäller efter som vi är helt ny inom detta. 

Idag körde första dagen idag och börja med linförighet. Oj inte alls lätt med en hel vild hund. Kör några minuter åt gången för att inte trötta ut henne. Blev 2 pass i dag. Första gången så hon skräckslagen ut för hon fick lov att gå så nära mig HAHA

Andra gången var på kvällen och tyckte det gick mycket bättre. Hon är helt underbar att träna och så lättlärd ska bli kanon kul att träna henne. Tränar just nu hemma i vardagsrummet för att få lite kontakt med henne innan jag tränar med andra hundar. 


I morgon kör vi vidare med linförighet. Det är det jag satsa allt på just nu. 


Bara ÄLSKAR min vilda hund 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards