Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Tillbaka igen

Av Anna Tåli Halvarsson - 31 juli 2016 10:45

Var ett tag sen jag skrev här men varit dött inom hundar. Har inte haft någon ork vet inte vad det är. Hoppas bli bättre nu. Har jobba mycket så det är inte konstigt att man inte har någon ork. Men slutar jobba 30 september så då har jag allt tid i världen att träna. 


Var meningen vi skulle ställa ut i Ransäter men insåg hon hade för lite päls så hoppa över det. Nu får hon olja och boost och hoppas pälsen kommer igång. Hade även tänkt anmäla till Sandviken i september. Men hoppa över den också. Tar en inoff i september i Rättvik. Syrran och systerdotter ska dit och dom fråga om jag skulle med. Fast hon inte har päls så tar vi det som en träning. Behöver mycket utställningsträning båda jag och hon. 


Tar dom stora utställningarna i nästa år. Satsa på utställningar och tävlingar nästa år.


Har inte gått någon kurs med henne än utan bara gjort lite här hemma men behöver hjälp. Hon är både ouppfostrad och bortskämd. Men den 8/8 börjar vi vardagslydnadskurs och det ser jag fram i mot det. Behöver umgås med andra hundar och kunna uppföra sig bland andra.


Har även anmält mig till viltspårskurs. Ska bli spännande och se vad hon kommer tycka om det. Hon älskar att använda nosen. Har köpt hem nose work grejer så har börja testa lite och hon älskar det. Så det kommer jag fortsätta med.

Har köpt henne en ny sele med sitt namn på. Så den kommer jag använda till båda viltspår och nose work.

Längtar tills jag får hem den.

 
Köpte den hos Loboo. Rosa så klart    Tycker det är så snyggt med en rosa till en Blue Roan cocker. Blev även en Metallapporter. Blev många saker till henne på denna lönen men vill man testa olika saker så är det lika bra att köpa hem det. 

Vill ju testa många olika saker med henne och se vad hon tycker om det. Har även köpt en dummies och ska testa det. Köpte en ifrån www.dummies.se. Dom har en apportera för livet

 
Då skänker dom pengarna för trycket till cancerfonden. Det tycker jag är viktigt så det är klart man ställer upp och köper då. Rosa även den blev det. Ser verkligen fram i mot våran framtide med så mycket roligt vi ska ha. Kommer köra träning i år och sen satsar vi ALLT nästa år. Har jag tur klara av jag av körkortet i början av oktober. Därför satsar vi på allt nästa år. 


Har även skaffa skyltar till rallylyndad så tänkte även testa det. Testa det lite förut och det tyckte hon om. Men hon har dåligt tålamod så man får byta moment hela tiden. Man lär sig henne hela tiden och hur man ska träna henne. 


Kunde inte stå i mot utan blev även en träningströja till mig som jag ska ha när jag tränar Fixa. 

 
Ej rosa    Utan ljusgrå med svart text. La till mer text en arm rasen och på den andra armen mitt kennelnamn Crazy Dream'z och mitt namn på bröstet. 


Hoppas verkligen jag får till körkortet i oktober så jag kan hitta på saker med henne. Bara att kunna åka till klubben när man vill och träna. Man sitter så fast. Hoppas 2017 blir mitt år.


//Anna och Fixa 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards