Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Välkommen till oss

Av Anna Tåli Halvarsson - 29 februari 2016 16:35

  Välkommen till oss.


Vi som har bloggen är matte Anna (Snart 41 år) och Fixa ( 9 månader 14 Mars).


2012 december fick jag ta bort min förra cocker Saga på grund av sjukdom. Men det dröjde till 2015 tills nästa cocker kom in i mitt liv. Kan bara säga en sak cocker forever!!!


Jag har beundra Frida Ankerson hundar i MÅNGA år men har aldrig kunna köpt någon ifrån henne. Men har haft koll på dom. Så det har varit en dröm i många år att få äga en ifrån henne. Blev vän med henne på FB och precis då hade hon denna kullen med 5 hanar och 3 tikar. Gillade bilderna och blev kär direkt i en av tikarna. Men skulle ju inte ha någon tik just nu kanske om något år. Sambon tyckte inte vi skulle ha någon ny hund just nu.


Men jag sakna verkligen hund efter som hundar är mitt intresse och jag satt i styrelsen i Malungs kennelklubb som ledamot. Gillade bilderna på Fridas FB och drömde mig bort. Då fråga hon om jag ville köpa en valp ifrån henne. Det kändes som en stor ära att få äga en hund ifrån henne. Sa att jag var intresserad om hon hade en tik och det hade hon. Tror jag redan hade bestämt mig direkt jag sa att jag var intresserad. Hmm hur skulle jag övertala sambon om hund fundera LÄNGE.


Efter ha fundera några dagar tacka jag ja till en valp och jag var ÖVERLYCKLIG att få äntligen få äga en hund ifrån Frida. Men sa inget till sambon utan fundera hur jag skulle berätta det. Till slut sa jag *så här är det nu flyttar denna tiken in punkt slut du har ingen talan nu*   


Det ända hans var OKEJ. Har du något att säga fråga jag då säger han bara punktslut   


Så inga problem alltså och han älskar henne bara hon kom in i huset. En tik var tingad redan så det stod mellan de 2 sista tikarna vem jag skulle köpa. Efter som jag är ny inom hundar så fick Frida välja vilken jag skulle ha efter som jag ville ställa ut. Men de var lika bra så sa att jag väljer efter hjärta. Redan innan jag visste jag skulle köpa en av tikarna så var det en av tikarna jag var kär i och valde den och det var Fixa.


 

Perchwater Dancing Sunlight hemma hos Frida (Perchwater) innan jag hämta henne


Efter som jag inte har körkort fundera jag hur jag skulle kunna hämta henne. Men som tur är har man en snäll systerdotter som är hundgalen och åkte ända ifrån stockholm till Malung (Dalarna) för att köra moster och hämta valpen. Fixa fick stanna lite längre hos Frida efter som jag sommarjobba så fort jag sluta så kunde jag hämta henne. Vi hade tur att precis när vi kunde hämta henne var det cocker club show i Västerås och vi kunde hämta henne där och inte Trollhättan.

Blev kär direkt i henne så underbar valp. Har verkligen hitta den bästa valpen för mig.


 

Här har hon bott hos oss 2 minuter


Hämta henne och direkt vi kom tillbaka till Malung åkte systerdotter tillbaka till stockholm
TACK Amanda för hjälpen!!


Hon är snart 9 månader men väldigt ouppfostrad enligt mig   


Fast jag är hemma hela dagarna har det blivit lite träningen men nu blir det träning av. Så här kommer ni kunna följa vårat liv med träning och utställningar. Kommer att försöka testa så mycket jag kan med henne för hon älskar att träna och har så MYCKET energi och underbar att jobba med.


Har blivit 5 utställningar förra året med bra resultat men hon är mer vildhäst än utställningshund just nu

Första utställningen blev i köping och sista i malung.

Köping 4:a av 4:a

Eskilstuna 2:a, HP

Arvika 1:a, HP, BIR

Mora 1:a, HP, BIM

Malung 1:a, HP, BIR


Tyvärr blir det inte många utställningar i år efter som jag inte har körkort än.

Men kommer satsa på lydnad i år och hoppas kunna tävla nästa år och få till ett LP 1. Men kommer satsa allt på träna lydnad och få till mitt körkort i år. Kommer att sommarjobba så efter det är slut blir det plugga körkort för hela slanten och få till det. Så augusti- oktober blir det av. Kommer att försöka meritera henne så mycket jag kan nästa år när jag har körkort. Men vill någon att jag ska följa med någon utställning i år så kommer jag så klart tacka jag och ställa ut.


Kommer att testa så mycket jag kan med henne i olika grenar.

Ser verkligen fram i mot framtiden med denna hunden mitt    och min   


//Anna och Fixa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards