Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 5 september 2016

Viltspår

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17

I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara att träna. Fick ett klurit spår men Fixa klara det bra men såg lite spöken i skogen som hon fick lov att morra på. Hon är inte så skogsvan så det måste vi träna mer på. Men hon hitta klöven och vägra släppa den sen   . Vi hade snitslar så vi såg vart vi skulle gå och kunde berömma hela tiden. Det behöver Fixa just nu. Då går hon jätte bra. 


I söndag var det dag 2 på kursen. Då hade kursledaren lagt våra spår och bara en snitsel i början. Inte lätt att berömma hunden efter som vi inte visste alls om dom gick rätt. Men han berömde Fixa efter som han visste att hon gick bra. 


I början hade hon problem efter vi gick i skogskanten vid en väg. Hon gick ner på vägen 2 gånger och såg spöken. Men sen trava hon på jätte bra. 


Kursledaren hade använt appen Dog Track när han lagt spåret och sen när vi gick och sen fick vi se hur det gick. Detta var min bild. 
 

Jag är kanon nöjd för att vara Fixas 3:e spår i livet. Trodde verkligen inte det skulle vara så bra. På slutet gick hon förbi klöven men var snabb att gå tillbaka och hitta den. Matte är så STOLT över sin tjej. Fick höra att hon var spårsäker och tar vinklarna bra. Så detta ska vi fortsätta med. Hoppas att göra prov nästa år och drömmen är ett champion. 


Nu har jag även anmält mig till nose workkurs som börjar 1 okt. Det är en dag ska bli kul att se vad Fixa tycker om det. Har testa hemma och hon verkar gilla det lika mycket som viltspår. Har en tjej som älskar att använda nosen. Något jag också skulle kunna tänka mig att tävla i. 


Har blivit en ny spårsele en Julius K9 som jag köpte av en bekant som har cocker. Den andra rosa med hennes namn kommer jag använda när jag kör nose work. Tyckte den inte passa så bra i skogen i alla fall inte på Fixa.



Man kan ju ha olika text på selen just nu sitter denna på

   

Men har köpt ny som passar Fixa bättre   

 

Nu blir det spåra av   


//Anna Och Fixa    

 
 
Elsa

Elsa

6 september 2016 21:30

Ser ut som en bra app, ska kolla in den.

http://happypawprints.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2016 09:57

Nu börjar det hända saker. På måndag börjar vi vardagslydnad det ser jag verkligen fram i mot. Behöver verkligen den träningen. Men första mötet blir teori utan hundar. Drömmen är att gå hos en viss tränare    och få träna mer tävlingslydnad. Men får...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards