Crazy Dream'Z

Alla inlägg under januari 2017

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det. 


Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år och hoppas få till någon merit i år. 

Någon utställning blir det också men just nu har Fixa dåligt med päls. Så nu är bara utställningen i Malung inbokad. Men drömmer om att få ställa ut mer i år. 


Hoppas bli några kurser i år också men just nu är det bara att träna själv. 


Men jag är inte riktig i huvudet   

Har anmält till 

Dala-Floda träningstävling, nose work, 1 april

Dala-Floda Tävling nose work, 7 Maj

Avesta, Rallylydnad 2 tävlingar, 21 maj 

Kil, Lydnad, 26 maj


Vet inte hur jag har tänkt det är debut på allt. Men ville ha mål i träningen. Tar tävlingarna som en kul grej och testa hur vi klara av att tävla. 


Den 16 oktober klara vi doftprovet. Var snabbast på provet.
 


Har även gjort BPH och det gick bra. Hon är lite nervös när det gäller skott men tog med skott och hon reagera inte alls. Så skönt att se hon bara stod och kolla vad hände inte alls nervös. 


Bara snön går bort blir det träning på viltspår och förhoppningsvis blir det anlagsprov tidigt i år och sen fortsättningskurs för att klara att bli champion. 


Så det händer mycket i år inom hundar. Ska bli en roligt år som jag verkligen ser fram i mot. 

Här skaffa lite nya träningskläder men just nu är dom lite små så nu kämpar jag med vikten också så jag kommer i dom snart. 

 

Måste ju visa vilken ras man har och älskar   


Fixa fick också lite nytt i år i julklapp 

 

Nytt både halsband och koppel. Tyckte hon blev så fin. Det är ifrån Popix


Köpte ny E-bok idag och bara älskar den. Den kommer jag gå igenom grundligt.

 

Du hittar boken HÄR. Kan verkligen rekommendera den.


Ser verkligen fram på allt roligt i år. 


//Anna & Fixa



Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards