Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Nosarbete m.m-

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa. 

Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer. 

Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna öppetspår för att klara championatet. Det ser jag fram i mot. Hon fick ny lina och sele som vi testa på sista dagen på kursen. 

        


Nästa helg ska vi på fortsättningskurs för nose work. Har inte gått någon kurs i det än men har alla saker hemma så har träna själv. Ska träna mer i veckan så vi klara kursen.  Ser hur mycket hon älskar att använda nosen så vill utnyttja det. 


Anmält oss till doft prov 16 okt också och hoppas vi klara det. Planen är att tävla i nose work nästa år. Har även anmält oss till att utbilda oss till ID hund nästa år. Men det blir inte fören 5 augusti vill hinna jobbar innan. Så kommer någon hund eller katt bort runt Malung ska vi kunna spåra rätt på den. Ska bli KANON kul att gå den utbildningen tror den kommer passa henne jätte bra. 


Det börjar hända massa saker nu när det gäller hundar och det är så jädra kul precis som jag vill ha det. 

Om 1 vecka den 3 okt börjar jag med mitt körkort. Gissa om jag LÄNGTAR har drömt om det i flera år nu. Kommer inte ha råd med bil fören nästa år men får hoppas man kan få låna när man vill göra något. Men drömmer om en egen bil så jag kan göra allt jag vill med Fixa. Ska gå intensivkurs så den 13 okt ska jag skriva upp och den 18 okt kör jag upp. Klara jag det inom den tiden får det ta den tiden det tar för klara av det ska jag. Som att peppa mig mer så har jag anmält henne till utställning i Rättvik den 13 nov och då måste jag ha kortet klart. 


ÄNTLIGEN har jag kosta på mig en riktig fön till Fixa. Har haft en handfön som är ca 15-20 år. För några månader sen börja den lukta bränt och la av. Kunde fortsätta när den hade blivit kallare. Men kan inte hålla på med den tills den börjar brinna så nu fick det lov att bli en ny. Beställde den på fredag kl 11,30 sen på fredag kl 13 fick jag mail om att den var skickad. Kan verkligen rekommendera 4 Dogs. Denna blev det

  

Blev en rosa :D  Sambon ska få sätta upp en hylla på väggen där den ska stå och där jag kan ha mina verktyg. 

Har en liten trimhörna som är ca 1m*1m så måste hitta bra lösningar för att få det att funka. Drömmer om ett eget trimrum där man kan ha alla saker och inte störa någon annan. Just nu är trimhörnan i hallen/Datarummet upp i huset. Ska jag bada henne blir det ett campingbord i en duschkabin. Drömmer om ett eget bad men får nog drömma i några år till


Min dröm

     
       

Ser verkligen fram i mot 2017 med körkort och allt roligt. Det enda som fattas nu är ett JOBB. 

Ingen som har ett ledigt jobb och vill ha en hård arbetande tjej i sina bästa år   


//Anna och Fixa




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2016 09:57

Nu börjar det hända saker. På måndag börjar vi vardagslydnad det ser jag verkligen fram i mot. Behöver verkligen den träningen. Men första mötet blir teori utan hundar. Drömmen är att gå hos en viss tränare    och få träna mer tävlingslydnad. Men får...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards