Crazy Dream'Z

Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Dag 2 av lydnad

Av Anna Tåli Halvarsson - 3 mars 2016 08:19

Vilken hund alltså så lättlärd och underbar att träna med. 


Körde 3 små pass igår. Första passet var hon helvid och fatta inte alls vad hon skulle göra. Är ju inte så konstigt efter som vi inte gjort så mycket. Kolla en film för att få tips hur man ska träna. Men tyckte man inte fick så mycket mål hunden i filmen kunde ju linförighet förut och kunde ju det. Vill ju verkligen se en nybörjare hur dom gör.

  

Men Fixa gillade filmen   


Sista passet gick MYCKET bättre och hon börjar fatta hur man ska göra. Ska föröska köra 2-3 små pass per dag. För att variera lite så kör jag linförighet, inkallning och apporten just nu.


Kommer även utställningsträna så vi är redå när vi ska ut.

Sitter och kollar vad jag ska köpa när jag börjar jobba igen urs så dyrt. Men det är ett måste om jag ska satsa på hundar. Inget onödigt. Det som jag känner är mest akut är en ny fön. Har en handfön som håller på att lägga av.

Antingen jätte varm eller jätte kall och sen har den börja lukta bränt. För några månader sen la den av och lukta jätte mycket bränt. Ska jag ställa ut och hålla Fixa snygg måste jag ha saker som funkar.


Men har hitta en som inte är för dyr

   

Vad jag längtar tills jag fått körkortet och kan åka på det jag vill och göra. Men 2017 kommer bli mitt år med allt jag vill göra. 

Allt med hundar peppar mig JÄTTE mycket för att klara körkortet nu. Bara jag gjort klart min butik jag håller på att bygga så ska jag börja plugga körkort. Så fort jag jobbat klart blir det av.


Hitta 11 utställningar nästa år jag vill på så ser verkligen fram i mot körkort och få frihet. 

Hoppas kunna ställa lite i år men finns ingen att åka med tyvärr just nu. Men det gör inget om det inte blir i år utan satsar på nästa år. Men får jag körkortet i bra tid blir det Cocker club show i Västerås i år. Får satsa på det. 




KRAM Anna och Fixa



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 februari 2017 17:03

Så skönt när det börja hända saker inom hundar. Ser verkligen fram i mot i år.  Har varit på årets första utställning nu. Bara en inoff på hemma plan i Malung.  Tyvärr var vi ensam cocker på hela utställningen. Men hade inte så stora förväntninga...

Av Anna Tåli Halvarsson - 8 januari 2017 17:00

Fixa har så klart alltid varit mitt prio 1 men i år blir det mer av det ändå.  Nu är mitt körkort klart och jag tar mig dit jag vill. Vilken skön känsla när jag klara av det.    Kommer att satsa på nose work, rallylydnad, lydnad, viltspår i år oc...

Av Anna Tåli Halvarsson - 25 september 2016 09:38

Satsar mycket med nosen nu när det gäller Fixa.  Vi har avsluta viltspåret för i år och tyckte det gick bra. Tanken är att gå anlag i vår när vi fått träna mer.  Sen ska samma deltagare i kursen gå fortsättningskurs för samma kursledare och träna...

Av Anna Tåli Halvarsson - 5 september 2016 06:17


I helgen har det varit viltspår hela helgen. Börja i lördag när vi åkte ut i skogen på kurs. Vi fick lägga varandras spår. Jag måste använda appen Dog Track för jag kunde inte bedöma hur långt 300 m var   . Jag var sämst på att ha koll på m. Men bara...

Av Anna Tåli Halvarsson - 28 augusti 2016 09:46

Just nu händer det mycket och svårt att hinna med allt.  Förra helgen var det också fullt upp. Vi börja på lördag med viltspårskurs. Det var första dagen på kursen men så kul det var.    Fick lära oss att lägga spår och sen fika vi och gick med...

Bloggerfy

Presentation


Crazy Dream'Z

Bloggerfy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards